Plik został oznakowany cyfrowo w celu ochrony przed niedozwolonym utrwalaniem,
zwielokrotnianiem i rozpowszechnianiem. Wszelkie rozpowszechnianie całości lub
fragmentów niniejszej książki jest zabronione. Oznakowanie umożliwia
identyfikację osoby, która zakupiła plik. Usuwanie lub zmiana oznakowania
stanowi naruszenie prawa.
PDF
Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych. Takie stanowisko przyjęli autorzy zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. […] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. […] Przedstawione w tym zbiorze propozycje […] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym. Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji. Prof. dr hab. Krystyna Ferenz fragment Słowa wstępnego