Plik został oznakowany cyfrowo w celu ochrony przed niedozwolonym utrwalaniem,
zwielokrotnianiem i rozpowszechnianiem. Wszelkie rozpowszechnianie całości lub
fragmentów niniejszej książki jest zabronione. Oznakowanie umożliwia
identyfikację osoby, która zakupiła plik. Usuwanie lub zmiana oznakowania
stanowi naruszenie prawa.
PDF
Termin „informacja” funkcjonuje w wielu aktach normatywnych obowiązujących w polskim porządku prawnym, stanowiąc pojęcie bardzo złożone. Z niego zaczęły wyodrębniać się grupy poglądów określające zakres znaczeniowy informacji w ujęciu prawnym. W celu ustalenia zakresu tego pojęcia w prezentowanej publikacji sięgnięto do dorobku innych dziedzin nauki (np. nauk ekonomicznych) oraz języka potocznego. Ukazano także relację między informacją a danymi osobowymi oraz bazami danych. Zaakcentowano też relację terminu „informacja? w ujęciu przedmiotowym względem terminu „informacja? w ujęciu czynnościowym. Zasygnalizowano również uregulowanie informacji w szczególności w prawie konstytucyjnym, administracyjnym, karnym oraz cywilnym. Przeprowadzono analizę zależności prawnych między reklamą, informacją handlową i ekonomiczną oraz omówiono kwestie terminologiczne dotyczące informacji w zakresie prawa prasowego.