Gdańsk

Korzenna 33/35

Ratusz Staromiejski

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

W twoim koszyku jest 7 produktów,
łącznie za kwotę 780,00 zł
OSTATNIO DODANY PRODUKT :
The Future is Fungi
Lim Michael, Yun Shu
150,00 zł 135,00 zł

 
ksiazka tytuł: All-American Ads of the 70s autor: Heller Steven
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 9,50 zł
  • 12,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • 6,90
  • 9,90

All-American Ads of the 70s

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Taschen
ISBN: 978-38-365-8860-7
Format: 20.0x26.0cm
Liczba stron: 640
Oprawa: Twarda z obwolutą
Wydanie: 2022 r.
Język: angielski, niemiecki, francuski

Dostępność: dostępny (Uwaga: Niski stan magazynowy)
148,00 zł 133,20 zł


Ads of the 1970s get funky and socially conscious
Both eclipsed and influenced by television, American print ads of the 1970s departed from the bold, graphic forms and subtle messages that were typical of their sixties counterparts. More literal, more in-your-face, 70s ads sought to capture the attention of a public accustomed to blaring, to-the-point TV commercials.

All was not lost, though; as ads are a sign of the times, racial and ecological awareness crept into everything from cigarette to car advertisements, reminding Americans that everyday products were hip to the modern age. In an attempt to discover how best to communicate with a mass audience, marketing specialists studied focus groups with furious determination, thus producing such dumbed-down gems as "sisters are different from brothers," the slogan used for an African-American hair product. By the end of the decade, however, print ads had begun to recoup, gaining in originality and creativity as they focused on target audiences through carefully chosen placement in smaller publications.

A fascinating study of mass culture dissemination in a post-hippie, television-obsessed nation, this weighty volume delivers an exhaustive and nostalgic overview of 70s advertising.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Gdańsk akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier